Regulamin sklepu internetowego eve-art.pl
I. Postanowienia ogólne, kontakt z właścicielem sklepu
Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego eve-art.pl, działającego pod adresem https://eve-art.pl.
Właścicielem Sklepu jest Ewa Szczygłowska, prowadząca działalność nierejstrowaną z siedzibą pod adresem: Krzesławice 91, Raciechowice (dalej „Sprzedawca”).
Dane kontaktowe Sprzedawcy są następujące:
Adres do kontaktu: Krzesławice 91, Raciechowice
Adres e-mail: sklep@eve-art.pl
II. Wymagania techniczne
1. W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie:
komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową;
dostępu do sieci Internet;
aktywnego adresu e-mail.
III. Dane osobowe
Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności .
IV. Zawarcie umowy sprzedaży, konto klienta
1. Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”), uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu, w dwóch trybach:
- bez rejestracji;
- z założeniem konta w Sklepie.
W obu przypadkach w celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności).
Informacje o towarach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki i ewentualnie (na życzenie klienta) także danych do wygenerowania faktury VAT.
Jeśli klient zdecyduje się założyć konto w Sklepie (dalej „Konto”), rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Sklep umożliwia logowanie się do Konta również poprzez social
media i/lub konto użytkownika w systemie Google. Po zalogowaniu do Konta, klient posiada dostęp do historii swoich zamówień, a przy kolejnych zamówieniach nie musi ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.
Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail:
sklep@eve-art.pl.
Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym brzmieniu) oznacza:
a. złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
b. akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów oraz kosztów ich dostawy.
Do zawarcia umowy sprzedaży (dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji (przyjęcie oferty klienta), o czym Sprzedawca informuje poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru (w całości bądź w części), Sprzedawca poinformuje o tym klienta - nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu
realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).
Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego
dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich
poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z
klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
V. Ceny i metody płatności
Ceny Towarów podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. wraz z
podatkiem VAT.
Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu
dostawy wybranego przez klienta.
Dostępne metody płatności opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Formy płatności” oraz
prezentowane są klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).
Płatności online w Sklepie obsługiwane są przez dostawcę płatności:
Przelew natychmiastowy
przelew tradycyjny
płatność za pobraniem
AutoPay
Jeżeli klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym, zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 7 dni od jego złożenia. W braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się za niezawartą. Zdanie poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom płatność odroczoną/płatność w ratach za pośrednictwem zewnętrznego partnera.
VI. Dostawa towarów
Dostawa Towarów odbywa się wedle wyboru klienta:
za pośrednictwem firmy kurierskiej
do paczkomatów InPost
Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za
zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi
trudniącemu się przewozem). Dokładny rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa
przewoźnik.
Towary wysyłane są przez Sprzedawcę w terminie do 7 dni, chyba, że w opisie produktu podczas składania zamówienia przez klienta podano wyraźnie inny termin. Szczegółowe terminy realizacji podane są na stronie Sklepu w zakładce „Czas realizacji zamówienia”.
Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za
pokryciem kosztów wskazanych na stronie Sklepu w zakładce “Czas i koszty dostawy”.
VII. Odstąpienie od umowy
1. Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.
Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie,
oświadczenie:
w formie elektronicznej na adres: sklep@eve-art.pl lub
w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane
Towary na adres pocztowy Sprzedawcy.
Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu:
ceny Towaru;
kosztów pierwotnej przesyłki Towaru do klienta według najtańszego zwykłego sposobu
dostarczenia rzeczy, oferowanego w Sklepie.
Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem, albo co najmniej klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy.
Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
8. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
VIII. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:
nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta
/Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane);
ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary
szybko psujące się);
dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte
przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów
higienicznych);
nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na
nośniku materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte);
dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa
papierowa);
których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie
sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy;
napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy
sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
IX. Reklamacje
Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary zgodne z Umową.
Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność za zgodność Towaru zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
Reklamacje mogą być składane:
w formie elektronicznej na adres: sklep@eve-art.pl
lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i
Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
6. W powyższym celu można:
zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub
organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego
rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy
zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o
platformie ODR można znaleźć tutaj,
zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie
sporu wynikłego z zawartej umowy.
Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
X. Postanowienia końcowe
Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.
Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.
Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie
mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi
elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto w sklepie – klient będzie powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści.
Regulamin obowiązuje od dnia 29.10.2024 r