Regulamin sklepu internetowego eve-art.pl

I. Postanowienia ogólne, kontakt z właścicielem sklepu

  1. Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego eve-art.pl, działającego pod adresem https://eve-art.pl.

  2. Właścicielem Sklepu jest Ewa Szczygłowska, prowadząca działalność nierejstrowaną z siedzibą pod adresem: Krzesławice 91, Raciechowice (dalej „Sprzedawca”).

  3. Dane kontaktowe Sprzedawcy są następujące:
    Adres do kontaktu: Krzesławice 91, Raciechowice
    Adres e-mail: sklep@eve-art.pl

II. Wymagania techniczne

1. W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie:

  1. komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową;

  2. dostępu do sieci Internet;

  3. aktywnego adresu e-mail.

III. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.

  2. Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności .

IV. Zawarcie umowy sprzedaży, konto klienta

  1. 1. Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”), uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu, w dwóch trybach:
    - bez rejestracji;
    - z założeniem konta w Sklepie.
    W obu przypadkach w celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności).

  2. Informacje o towarach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.

  3. Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki i ewentualnie (na życzenie klienta) także danych do wygenerowania faktury VAT.

  4. Jeśli klient zdecyduje się założyć konto w Sklepie (dalej „Konto”), rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Sklep umożliwia logowanie się do Konta również poprzez social

    media i/lub konto użytkownika w systemie Google. Po zalogowaniu do Konta, klient posiada dostęp do historii swoich zamówień, a przy kolejnych zamówieniach nie musi ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.

  5. Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail:
    sklep@eve-art.pl.

  6. Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym brzmieniu) oznacza:
    a. złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
    b. akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów oraz kosztów ich dostawy.

  7. Do zawarcia umowy sprzedaży (dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji (przyjęcie oferty klienta), o czym Sprzedawca informuje poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.

  8. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru (w całości bądź w części), Sprzedawca poinformuje o tym klienta - nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu

    realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).

  9. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego

    dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.

  10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich

    poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z

    klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.

V. Ceny i metody płatności

  1. Ceny Towarów podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. wraz z

    podatkiem VAT.

  2. Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu

    dostawy wybranego przez klienta.

  3. Dostępne metody płatności opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Formy płatności” oraz

    prezentowane są klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).

  4. Płatności online w Sklepie obsługiwane są przez dostawcę płatności:

    Przelew natychmiastowy

    przelew tradycyjny

    płatność za pobraniem

    AutoPay

  5. Jeżeli klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym, zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 7 dni od jego złożenia. W braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się za niezawartą. Zdanie poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom płatność odroczoną/płatność w ratach za pośrednictwem zewnętrznego partnera.

VI. Dostawa towarów

  1. Dostawa Towarów odbywa się wedle wyboru klienta:

    za pośrednictwem firmy kurierskiej

    do paczkomatów InPost

  2. Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za

    zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi

    trudniącemu się przewozem). Dokładny rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa

    przewoźnik.

  3. Towary wysyłane są przez Sprzedawcę w terminie do 7 dni, chyba, że w opisie produktu podczas składania zamówienia przez klienta podano wyraźnie inny termin. Szczegółowe terminy realizacji podane są na stronie Sklepu w zakładce „Czas realizacji zamówienia”.

  4. Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za

    pokryciem kosztów wskazanych na stronie Sklepu w zakładce “Czas i koszty dostawy”.

VII. Odstąpienie od umowy

  1. 1. Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.

  2. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie,

    oświadczenie:

    w formie elektronicznej na adres: sklep@eve-art.pl lub

    w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.

  3. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

  4. Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane

    Towary na adres pocztowy Sprzedawcy.

  5. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o

    odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu:

    ceny Towaru;

    kosztów pierwotnej przesyłki Towaru do klienta według najtańszego zwykłego sposobu

    dostarczenia rzeczy, oferowanego w Sklepie.

  6. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem, albo co najmniej klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy.

  7. Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.

  8. 8. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

VIII. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:

  • nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta

    /Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego

    zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane);

  • ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary

    szybko psujące się);

  • dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte

    przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę

    zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów

    higienicznych);

  • nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na

    nośniku materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie

    zostało otwarte po dostarczeniu;

  • które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z

    innymi towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte);

  • dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa

    papierowa);

  • których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie

    sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od

    umowy;

  • napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy

    sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których

    wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.

IX. Reklamacje

  1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary zgodne z Umową.

  2. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi

    odpowiedzialność za zgodność Towaru zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.

    Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.

  3. Reklamacje mogą być składane:

    w formie elektronicznej na adres: sklep@eve-art.pl

    lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.

  4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.

  5. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i

    Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

6. W powyższym celu można:

  1. zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie

    postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,

  2. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub

    organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,

  3. skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego

    rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy

    zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o

    platformie ODR można znaleźć tutaj,

  4. zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie

    sporu wynikłego z zawartej umowy.

  1. Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.

X. Postanowienia końcowe

  1. Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.

  2. Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.

  3. Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie

    mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi

    elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto w sklepie – klient będzie powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści.

  4. Regulamin obowiązuje od dnia 29.10.2024 r

projekt i wykonanie strony internetowej eve-art.pl : VR-GRAF